Nørrebjergskolen

Konfirmation og konfirmandforberedelse

Nørrebjergskolen

Kære kommende konfirmander og konfirmand-forældre

Jeg, sognepræst Jonas Dean Weisenberg, varetager konfirmationsforberedelsen for børn på Nørrebjergskolen.

Konfirmationsforberedelsen tilbydes til børn i ældste og funktionsklasserne. Der vil maksimalt være ti børn på hvert hold.

Konfirmationen foregår i Fraugde Kirke, og det er planen, at forberedelsen også foregår i kirken. Udover kendskab til kirken giver det børnene en tryghed og glæde ved at færdes i det anderledes rum som kirken er.
Foruden præsten selv vil der altid være en lærer fra skolen til stede.

Forberedelsen begynder i den første uge efter efterårsferien og slutter i ugen op til konfirmationen. Forberedelsen finder sted i skoletiden. Nørrebjergskolen sørger for transport til og fra kirken.

I forbindelse med konfirmationsforberedelsen vil børnene høre de kristne grundfortællinger, synge et lille udvalg af salmer samt opleve kirkerummet. Foruden de bibelske fortællinger vil vi hver uge tegne, male, bygge, spille eller på anden aktiv vis konkretisere dagens bibelfortælling.

Hver time består af tre dele:
1. Morgensang i Kingos kapel
2. Bibelfortælling og konkretisering/praktisk del i sakristiet
3. Gudstjeneste i kirkens kor med lystænding, fadervor og trosbekendelse

Læs gerne mere på Nørrebjergskolens hjemmeside: Konfirmand tilmelding | NØRREBJERGSKOLEN (aula.dk)

Vi ses.

Sognepræst Jonas Dean Weisenberg
Chr. Lehns Vænge 5, 5270 Odense N
Tlf.: 2927 8364
Mail: jbw@km.dk

Kommende konfirmationsdatoer for Nørrebjergskolen

Lørdag d. 4. maj 2024